Hovedkomité

Ta’ med til en Sønderborg begivenhed

Lørdag den 10. juli kl. 11.00 afsløres et nyt stort gavlmaleri med titlen ”Rytteren med lansen”

Gavlmaleriet afsløres på adressen Nr. Havnegade 8. Ved afsløringen spiller Sønderborg Garden og der er taler af bestyrelsesmedlem i Uwe Wolffs Fond, Preben Jensen, Ringriderfestens formand Jes Andersen, næstformand i Sønderborg Kommunes Udvalg for kultur, idræt, handel og turisme, Jesper Kock samt kunstneren Andreas Welin.

Gavlmaleriet ”Rytteren med lansen” er udført af kunstneren Andreas Welin, og fortæller helt enkelt den betydning ringridersporten har for Sønderborg, og Sønderborg har for sporten.

Gavlen er meget synlig, når man fra Jyllands-siden kører over Chr. den X’s Bro.

Det var bestyrelsen i Uwe Wolffs Fond, der fik ideen til udsmykningen af gavlen på ejendommen, der ejes af Flemming Hansen. Den anden side af ejendommen udsmykkede Andreas Welin i 2017 i forbindelse med den store spejderlejr ”Vi sætter spor”.

Uwe Wolffs Fond er med afsæt i autobranchen, stiftet med det formål at støtte kulturelle aktiviteter i Sønderborg Kommune. Fonden står bl.a. bag træskulpturfestivalen, der i år finder sted i Gråsten og vender tilbage til Sønderborg i 2022

Udover Uwe Wolffs Fond, Ringriderfesten i Sønderborg og Sønderborg Kommune er gavlmaleri-projektet støttet af Sønderjysk Forsikring, EY og Sydbank.